Khamis, 7 Ogos 2014

Cadangan Kursus Kejurulatihan

Bersua kembali setelah hampir 8bulan menyepi....

Alasan seperti biasa..

Kini akan menyalurkan sedikit makluman berkaitan dengan Kursus Kejurulatihan Spesifik Perahu Layar. Kursus Spesifik Perahu Layar Tahap 1 seperti yang dijadualkan untuk bulan Julai terpaksa ditangguh dan kononnya Sabah akan mengambil alih dengan menganjurkan klinik ini di Kota Kinabalu bertempat di Kelab TLDM Kota Kinabalu. Maklumat terkini kursus ini juga akan terpaksa ditangguhkan kerana tarikh yang ditetapkan mulai 22hb hingga 26hb  terlampau dekat dengan tarikh penganjuran KFC-Merdeka day Open Regatta 2014. Akan menyalurkan maklumat terkini jika ada perubahan.

Keduanya ada kemungkinan Kursus Spesifik perahu layar Tahap 2 juga akan diadakan sekitar bulan Oktober nanti. Kemungkinan kursus ini adalah anjuran MSSM Kementerian Pelajaran. Maklumat akan disalurkan apabila surat resmi dikeluarkan.

Saya bukan tidak berminat dengan kursus semua ini... tetapi kenyataan yang kita lihat adalah hingga kini senarai begitu ramai yang menghadiri dan lulus serta memiliki sijil Tahap 1 dan Tahap 2. Terutamanya lambakan yang lulus sijil Tahap 1 berapa ramaikah yang aktif dengan program pembangunan perahu layar sekarang. Apakah kuantiti yang ramai ini dapat dimaksimakan dengan berkesan? Terutamanya dari kalangan guru apakah kaedah yang boleh kita gunakan untuk mendapatkan keberkesanan dalam memastikan kerancakan program pembangunan berjalan dengan lancar dan sempurna.

Kita berharap satu kaedah dapat dilakukan untuk memastikan apa yang kita sediakan untuk menghasil/menyediakan kepakaran kejurulatihan ini dapat digunakan sepenuhnya. Mungkin idea-idea menarik dan bernas dapat cambahkan dari kekawan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan