Ahad, 20 November 2011

Salam..dari Jakarta

Sorry lama tak berposting..macam-macam alasan yang direkacipta:
  1. Terlampau sibuk dengan aktiviti berterusan terutama dengan aktiviti pelayaran di tempat saya..
  2. Lat top sejak kebelakangan ini meragam dan  mogok dah beberapa kali tak boleh on screen blank aje. Ini dah 2 hari berturut-turut baru ok terus ambik peluang.
  3. Kejohanan Johor Open juga telah berlalu tanpa apa-apa posting dan kini Terengganu Open sedang berlangsung dan menuju ke penghujungnya.
  4. dan lain-lain kesibukan demi kesibukan 
  5. dan alasan yang sebenar-benarnya kemalasan yang membaluti diri kebelakangan ini.
Apa-apa pun khabar dari Indonesia di sampaikan di sini. Kejohanan baru sahaja berakhir. Pencapaian kita nampak kurang memberangsangkan, hanya memenangi 1 perak dan 3 gangsa. Saya dimaklumkan yang pasukan mensasarkan 2 emas pada kejohanan kali ini menyamai pencapaian semasa Sukan Sea lepas yang disertai oleh sukan pelayaran di Korat Thailand.


Medal Tally For Sailing
                                                                                  

Country
Emas
Perak
Gangsa
Overall Medal
   Thailand
4
3
1
8

   Singapore
4
1
3
8
   Indonesia
1
2
1
4

   Malaysia
0
1
3
4
   Philippines
0
1
1
2

   Myanmar
0
1
0
1
Grand Total
9
9
9
27

Perak diperolehi melalui Mohd Romzi melalui acara Laser Radial Men
3 Gangsa diperolehi melalui:
  1. Nur Amirah Hamid - Laser Radial Women
  2. Ku Anas Ku Zamil dan Mohamad hafizudin Mazelan melalui acara Int 470 Lelaki dan
  3. Mohd Shukri 'Kiki' Abd Aziz melalui acara Optimist Open
Walaupun tidak mencapai target yang disasarkan, tahniah diucapkan kepada pelyar-pelayar dan keseluruhan pasukan. Komen saya senang sahaja. Anda mendapat setimpal dengan apa yang anda telah usahakan. Kalau kita berkata kita dah bersedia sebaiknya pasukan yang berada di atas kita mungkin berusaha 2 kali lebih dari kita ataupun mungkin triple...Kalau saya ingatkan balik apa ynag dikatakan oleh MYA semasa AGM awal tahun lalu maka layaklah apa anda perolehi????Kalau hendak di buat post mortem jangan menumpukan kepada atlet...dan jurulatih sahaja..lihatlah kepada keseluruhannya...programnya...bandingkan dengan negara lainnya..jangan bandingkan dengan sukan lain jangan bandingkan dengan bola...dengan badminton dengan ski air...
Apa-apa pun kita tunggu komen dari coach-coach kita dari Jakarta..sedang memantau cs.pelayaran nih...belum ada khabar berita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan