Ahad, 23 Oktober 2011

Circuit Kebangsaan MMRC

Berikut adalah komen dari tanpa nama berkaitan dengan match racing circuit MMRC yang mana rasanya elok kita lihat, perhalusi dan mungkin boleh diperdebatkan dan rasa adakan pro dan ada yang kontra. isu yang dihighlightkan juga adalah antara yang bermain dalam kepala untuk diperbincangkan pada sambungan posting yang terakhir. Sesuatu perkara baru biaslah akan jadi sebegitu ada banyak pro dan kontra dan mungkin perlu kepada MYA mengeluarkan/memberi penjelasan pada masa-masa terdekat. Juga mengambil kira pandangan-pandangan yang dikeluarkan apabila penjelasan telah dibuat. Tidak semuanya betul dan tidaklah pulak semuanya salah. Mungkin ada masa kita terlepas pandang akan sesuatu isu atau satu isu yang kita rasa remeh tetapi tidak bagi pihak lain. Surat yang dikeluarkan amat terlampau ringkas dan banyak yang perlu diperhalusi seperti komen tanpa nama. tetapi saya percaya MYA sudah tentu semestinya dari awal telah mempunyai semua keperluannya untuk menjayakan circuit ini.
 
Tanpa Nama berkata...
cadangan mengadakan mmrc circuit adalah sangat bagus bagi memantapkan lagi pelayar-pelayar malaysia. dapat di lihat dimana aksi MMRC lebih baik dari AMRC menunjukkan pelayar pelayar malaysia mempunyai potensi untuk lebih maju di dalam sukan ini. tetapi :-

-adakah liputan pertandingan seperti mmrc.. sebab takder sponsor yang nak taja kalau buat game setakat melepaskan batuk di tangga.

-adakah mya sudah bersedia? atau sekadar mengaut keuntungan???

-bagaimana dengan penggunaan bot pula? adakah bot bot yang digunakan mempunyai setting/berat/dan layar yang sama?

-Juri (umpire) yang bakal di lantik adakah dari yang berpengalaman? atau hanya diambil dari mereka yang pergi mengikuti kursus juri?. kerana biarpun mereka telah pun mengikuti kursus mereka tidak pernah menjadi salah seorang umpire semasa mana mana kejohanan Match racing.

-Damage deposit untuk kerosakan boat pula bagaimana?

-Adakah cash prize yang dijanjikan akan diterima oleh pemenang. atau akan ditukarkan kepada barang barang pelayaran yang terdapat di MYA?

- Masih banyak lagi persiapan dan perkara yang perlu di bincangkan bagi menjayakan MMRC circuit saya harap, MYA membuat persiapan lebih awal dan memastikan kejohanan ini berjalan dengan lancar dan cemerlang.

-ulasan bukan untuk menjatuhkan mana-mana pihak, sekadar mengingatkan bahawa pelayar pelayar juga mempunyai impian juga mempunyai tugas dan tanggungjawab kepada sesebuah organisasi. ada yang sanggup mengobankan cuti bagi menyertai sesebuah kejohanan. biarlah apa yang mereka korbankan berbaloi kepada mereka. 


My comment next...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan