Rabu, 15 Januari 2014

Lanjutan kepada Seminar Jurulatih Int 470/420

Lanjutan kepada posting semalam, berhubung dengan jemputan klinik dari MYA dipamirkan  sokongan jemputan dari Pengerusi Kejurulatihan kepada persatuan-persatuan negeri juga melalui email:

ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA
LANJUTAN KEPADA JEMPUTAN UNTUK SEMINAR JURULATIH DOUBLE HANDED INT 470/420
Merujuk kepada perkara di atas lanjutan dari surat jemputan MYA: MYA2/KUR/010/2014 bertarikh 13 Januari 2014 kepada persatuan-persatuan negeri melalui email.
Sehubungan dengan itu saya sebagai Pengerusi Kejurulatihan mengambil kesempatan untuk menggalakkan tuan-tuan mengambil peluang ini dengan mengahantar jurulatih tuan-tuan bagi memastikan kesinambungan program pembangunan di negeri tuan-tuan dan puan-puan.
Untuk makluman seminar ini adalah diakui oleh ISAF dan juga Int 470 Class Internationale. Jurulatih yang dilantik adalah dipilih dari Int 470 Internationale Saya juga dimaklumkan sijil akan dikeluarkan sendiri oleh 470 Class Association.
Adakah persatuan tuan mempunyai salah satu dari masalah berikut:
  1. Menyertai pertandingan tetapi masih tidak berubah kedudukan pelayar anda
  2. Mempunyai atlet yang baik tetapi tidak tahu bagaimana nak rig, tune dan teknik untuk laju dalam double handed.
  3. Mempunyai bot tetapi jurulatih kurang berpengalaman dan perlu tingkatkan kemahiran
  4. Mempunyai bot tetapi tiada mampu menjalankan program latihan berkesan
Jika ada saya mencadangkan anda mengambil peluang untuk menyertai seminar ini. Kenalpasti jurulatih anda. Pastikan jurulatih yang anda hantar adalah mampu untuk seterusnya menjalankan program double handed di negeri anda; seorang yang komited, ada pengalaman dengan setidak-tidaknya asas double handed dan pentingnya mampu menjalankan program latihan yang persatuan anda sediakan selepas itu.
Sekian

ABDUL RANI BIN IDRIS

Sebagaimana sedia maklum sebelum ini telah beberapa klinik telah diadakan tetapi kadang-kadang sambutannya amat kurang menggalakkan. pelbagai alasan yang mana kekadang tu benar juga logiknya...time frame... masa dikeluarkan...kesibukan dengan tugasan lain dan sebagainya

Pada masa yang lain pulak kita sering menyalahkan pihak bertanggungjawab terutamanya MYA sebagai badan induk tidak menyediakan apa-apa program pembangunan termasuklah untuk kejurulatihan. 

Tetapi kadang-kadang tidak dapat dinafikan juga beberapa kekangan dan aral menyebabkan secara remehnya beberapa perkara tidak sampai ke bawah, termasuklah antaranya persatuan melalui orang-orang yang sepatutnya tidak menyampaikan sehingga ke akar-umbi. Antara alasan kadang-kadang tu betul juga...lama sangat dah tak buka email persatuan....tetapi kadang-kadang sebaliknya  tiada sikap ambil berat atau terlampau berat kerana persatuan perlu mengeluarkan ongkosnya bagi menjayakan program-program aktiviti yang disediakan.

Setidak-tidaknya beberapa info yang berada di alam maya mampu menolong untuk sesuatu isu sampai ke sasaran bagi yang terhalang/terhadang. Sebaran dari seorang kepada seorang yang lain dari info-info yang keudara akan sedikit  sebanyak membantu.
 
Apa yang penting selepas ini kemanakah directionnya hendak di bawa, apakah akan berlalu begitu sahaja.... bagaimanakah kita nak memastikan apa yang kita sediakan mampu membawa pulangan tentunya bukan dari ringgit dan sen tetapi  perkembangan kepada next step. kalau tidak dari segi nilai prestasinya tetapi setidak-tidaknya dari segi perkembangan partisipasi?.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan