Khamis, 16 Januari 2014

Senarai jurulatih peserta klinik jurulatih double handed telah disenarai pendek... Anda termasuk?

Lanjutan kepada seminar/klinik jurulatih double handed yang telah dipostkan pada 2 entry sebelum ini, kini dikemaskinkan dengan maklumat terkini dari MYA kepada persatuan-persatuan negeri:


Sementara itu senarai jurulatih yang telah di senaraipendekkan untuk seminar ini adalah seperti berikut:

BIL
NAMA
PERSATUAN NEGERI
1
Abdul Rani Idris
Terengganu
2
Ahmad Yusof bin Said
Sabah
3
Mohd Sharul  bin Abdul Razak
Selangor
4
M Zaidi bin Mohd Amin
Johor
5
Mohd Karimi bin Bakar
Kedah
6
Mohd Hamdan bin Mohd Rozi
Wilayah
7
Tg Khairuddin bin Mohamed
Perak
8
Ahmad Khambali bin Yadi
Melaka
9
Mohamad Razali bin Mansor
ATM
10
Ishak Bin Jab
ATM
11
Mohd Yusof bin Ibrahim
Pahang
12

Negeri  Sembilan
13

Pulau Pinang
14

Perlis
15

Kelantan
16

Sarawak
 
11 nama telah dinamakan berdasarkan kepada apa yang boleh kita lihat kepada keaktifan jurulatih-jurulatih melibatkan kelas double handed mungkin. Beberapa negeri nampaknya tidak dinamakan dan agak jelas juga negeri-negeri ini tidak nampak denga kelas double handednya sepanjang tahun lepas kecuali Pahang dan Perlis walaupun tidak aktif tetapi mempunyai pelayar di pusat kebangsaan. Terengganu dan Sabah rasanya yang paling aktif pada sepanjang tahun 2013 dan negeri-negeri lain ada juga 2-3 dalam beberapa kejohanan termasuk ATM.

Adakah nama anda termasuk? Masih berminat? Segera hubungi persatuan anda untuk memohon tempat dan peruntukan. Jika dilihat sebagai contohnya Negeri Sembilan juga mempunyai banyak bot Int 420 tetapi tidak aktif mengapa apakah kejurulatihan salah satu faktornya. Begitu juga dengan Gerak Khas mempunyai bot Int 470 terbaik rasanya. Sarawak juga mempunyai banyak bot Int 470 di Piasau Boat Clubnya. Manakala Pahang, Pulau Pinang pernah mendapat bot Int 420 malahan Pahang 2 x Int 420 pada SUKMA lepas sepatutnya boleh bergerak dan bersaing dengan negeri-negeri lain. Jadi seminar dan klinik ini perlu diambil kesempatan oleh semua untuk mengorak langkah ke arah menengahkan kelas ini dalam program pembangunan negara dengan lebih agresif.

Walaupun begitu kita masih menunggu keputusan MSN untuk menaja aktiviti ini supaya kehadiran penuh dapat dilakukan masih mengurangkan beban negeri. Dalam kepayahan dan kelembaban kelas double handed ini bergerak rasanya kena ada tolakan dan lonjakan kerjasama antara MYA dan MSN bagi membantu dengan mulai mengalih prioritas dari lebih kepada Optimist dan mulai memandang kelas doublehanded secara bersepadu. Hingga kini Kedah, Melaka, Terengganu dan Sabah mendapat sedikit limpahan dari kejohanan SUKMA tetapi tersangkut apabila tiba giliran Pahang yang lepas atas kesilapan teknikal dan strategi.

Sekian untuk halwa tatapan anda..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan