Sabtu, 29 September 2012

Coretan KFC-Felda

Kejohanan KFC-Felda Johor 2012 sedang rancak berlangsung dengan dalam masa yang sama kejohanan litar ke- 3 MMRC juga berlangsung dalam masa yang sama.

Penyertaan nampaknya sedikit kurang memberangsangkan dari jumlah penyertaannya kecuali bagi kelas Optimist menampak jumlah penyertaan yang agak menarik. Beberapa kelas nampaknya tidak cukup penyertaan:
  1. Windsurf yang hanya mempunyai 2 penyertaan sahaja dari (MYA dan Johor) menyebabkan ianya dibatalkan oleh pihak penganjur
  2. Kelas Laser radial Perempuan juga hanya 2 penyertaan sahaja Sabah dan Selangor tetapi tidak dipastikan samada ianya juga dibatalkan dan adakah penyertaan hanya/ditukar ke laser Radial Open
  3. Kelas International 420 juga mengalami nasib yang sama iaitu hanya 4 penyertaan sahaja dengan 3 pairs lelaki dan 1 pair perempuan juga kelas bot ini bertanding dalam kejohanan ini, juga adakah kelas ini ditukar kepada Open. 
Keputusan semasa dipamerkan pada hari ini menunjukkan kelas-kelas ini telah digabungkan, ini adalah lebih baik berbanding kelas windsurf yang terpaksa dibatalkan dan merugikan pelayar yang hadir. Makluman kepada negeri-negeri yang ingin menyertai kejohanan perlu dimaklumi akan kedudukan ini.

 Bersambung .....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan