Isnin, 1 Oktober 2012

Masam-masam Manis KFC-Felda Johor Open Regatta 2012

Berita-berita manis-manis masam kejohanan antara petikan akhbar untuk tatapan semua: TAHNIAH KEPADA SEMUA PEMENANG TERUTAMA UNTUK KEJOHANAN KFC-FELDA JOHOR OPEN REGATTA 2012.

UTUSAN MALAYSIA: 
Masyuri juara sirkit ketiga MMRC
Tunku Idris Iskandar Sultan Ibrahim (tiga dari kiri) menyampaikan replika cek berjumlah kepada juara sirkit ketiga MMRC di Tanjung Leman, Mersing semalam.
MERSING - Masyuri Rahmat muncul juara sirkit ketiga Malaysian Match Racing Circuit (MMRC) selepas menewaskan Hazwan Hazim pada perlumbaan akhir Kejohanan Perahu Layar KFC-Felda Terbuka Johor 2012 di Tanjung Leman, semalam.


SINAR HARIAN  
  •  Masyuri cipta kejutan: MASYURI Rahmat melakukan kejutan apabila muncul juara pusingan ketiga Sirkit Match Racing Malaysia (MMRC) 2012 selepas mengungguli Kejohanan Perahu Layar KFCFelda Terbuka Johor di Tanjung Leman, semalam.
  • Masyuri ungguli sirkit ketiga MMRC terbuka Johor :  MERSING - Pelayar Mohd Masyuri Rahmat muncul juara pusingan ketiga Sirkit Match Racing Malaysia (MMRC) 2012 apabila mengungguli Kejohanan Perahu Layar KFC-Felda Terbuka Johor di Tanjung Leman, di sini, hari ini.




NEW STRAIT TIMES:


.
The acting Sultan of Johor, Tunku Temenggong Idris Sultan Ibrahim presents a mock cheque to Masyuri Rahmat and his crew after the KFC-Felda Johor Open Regatta yesterday. Pic by Nur Aisyah Mazalan

Masyuri beat Hazwan Hazim Dermawan of Permai Hotel Racing Team 3-1 over four flights in the final.
Selangor's defending champion, Jeremy Koo of the KFC Malaysia/Koo Racing Team, came in third after beating Harisfabillah Muhammad from RMN Team Two 2-0 in two flights.

 
Sept 30th - Tg Leman, Johor: Jeremy Koo's exit at the semi final stage, left the door open for Masyuri (RMNMRT 1) and Hazwan (Permai Hotel MR Team) to score more points than Koo's (KFC Malaysia/KRT) and come within striking distance of the overall leader with one regatta to go. Also at stake is the elusive spot to represent Malaysia at the season ending Alpari World Match Racing Tour (AWMRT) - Monsoon Cup in Terengganu from December 3rd - 8th. The fourth and final stage of the Malaysian Match Racing Circuit (MMRC) is also at Pulau Duyong, Terengganu on 28-30 November, four days before the Monsoon Cup gets underway. The main aim of the MMRC is to hone the tactical match racing skills of Malaysian sailors and give them a chance to match the International lineup plus the confidence to win some races at the Monsoon Cup. This maybe a big ask, but more on the water experience under full racing conditions is considered the best way forward.














Read More... 


Dapat dilihatkan semuanya kalu tak pun kebanyakannnya berita cover MMRC sahaja kenapa....???? MYA adakah anda di bawah atau di atas...siap yang control media.......tak seimbangkan....ni dah tak berapa manis nih dah mula masam-masam pahit.  Cukupkah dengan peruntukan 30k untuk termasuk kawal perkara ini atau MYA sendiri yang kawal hal-hal melibatkan media ini untuk setiap kejohanan state...kerana ini juga turut sama menenggelamkan KFC sebagai penaja utama pembangunan sukan pelaayran dan tentu sekali KFC bersedih hati...atau KFC pun dah mula ditarik tertumpu kepada MMRC sahaja? mungkin tidak kini tetapi siapa tahu besok-besok....Sigagak emas...ku harapkan panas hingga ke petang. Lanun buangan dari benua selatan semakin kuat mengipasnya...terkembang-kempis hampir terangkat sudah...terbaik. Sudah terbacakah angin apakah berikutnya ingin dikuasai...AWAS?




2 ulasan:

  1. Kita Sudah sedar, perkara ini, Awas.....seterusnya
    apa yang akan di lakukan, Semasa Regatta Perdana , Satu Email dari pihak yang sama telah hentikan kedatangan semua Peberita yang pada asalnya setuju untuk datang , Bagaimana pun seorang Perempuan telah hantar email kepada semua pemberita dan arahkan mereka supaya batalkan niat tersebut. Akibat tindakan tersebut Regatta Perdana tahun ini mendapat liputan paling sedikit. Oleh kerana terlalu kecewa dan geram, Persatuan Perahu Layar Kedah Menanda Tangani Perjanjian dengan Sebuah Syarikat di Europe dengan Kos RM45,000 . Sebagai Protest dan mahu tunjuk pada semua liputan seluruh dunia lebih besar Dari Monsoon Cup boleh di buat dengan Kos yang rendah tak perlu berjuta ringgit seperti yang di Canang ...Kita lihat.....apa seterusnya kesudahan permainan mereka........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita setuju dengan tindakan dan langkah yang diambil oleh KSA dan kita lihat hasilnya pada tahun hadapan berkenaan dengan penyiaran dan publisiti kejohanan ini, tetapi adakah liputan yang akan dibuat nanti juga akan turut terdapat dalam media-media utama dalam negara setidak-tidaknya Astro Awani sebagai media elektronik dan juga bernama bbagi media cetak??
      Tetapi ini lebih kepada individual persatuan sendiri dan kemungkinan persatuan-persatuan lain yang tidak kukuh mungkin tak boleh ikut atau kejayaan KSA nanti boleh dijadikan model untuk diikuti oleh persatuan negeri yang lain dengan keuntungan hasil perjanjian ngan media antarabangsa ini.

      Padam