Jumaat, 9 Julai 2010

ISAF Volvo Youth: Laporan Harian 2...Hari Yang Basah

Laporan aktiviti pada 09.07.10: Mengambil peluang pada ketika ini banyak pelayar di air dan lebih mudah mendapatkan sambungan internet.

Bukan bermakna coach tak nak turun tetapi seperti dinyatakan coach boat tidak dibenarkan dan hari ini tiada disediakan team support boat...hanya esok sahaja baru ada coach bot.

Jadual pada hari adalah training day dan esok baru Practice Race. Seperti dimaklumkan semalam oleh pihak pengelola hari ini bermula dari awal malam tadi berterusan hingga awal pagi hujan turun sepanjang hari hingga lewat tengahari laporan ini dibuat.

Bermula pada jam 0700am latihan fizikal dilakukan dengan pemanasan badan dan stretching..separuh jalan hujan mulai turun sedikit ketara berbanding awal latihan. Latihan dipendekkan dan atlet terus mengambil sarapan....kalau semalam di tempat terbuka di halaman hotel...hari ini bertempat di dalam kawasan restoren.

Taklimat diberikan oleh GM berkenaan dengan hal-hal yang diperbincangan semasa mesyuarat pengurus pasukan semalam yang melibatkan pelayar berkaitan dengan perjalanan dan pengurusan kejohanan...keperluan dan larangan...tatacara perjalanan perjalanan pertandingan dan expecting dari pihak ISAF dan pengelola dalam mendapatkan pertandingan terbaik dan adil untuk semua.

Perancangan untuk menjalani latihan seawal jam 1000am juga agak terganggu dengan keadaan hujan sekejap lebat dan sekejap perlahan. Begitu juga atlet juga mula menunjukkan tanda-tanda tidak begitu sihat dan mula mengambil ubat yang dibekalkan. Nasihat terhadap penjagaan pemakanan terutama minum yang mencukupi, pemakaian pakaian yang bersesuaian dengan keadaan semasa ditekankan kepada pelayar. Pihak penganjur juga tidak menjangkakan hujan akan turun memandangkan kebiasaan pada masa ini keadaannya adalah baik.

1100am: Pelayar mulai turun untuk melakukan persiapan bot bagi menjalani latihan dalam keadaan hujan renyai-renyai sekejap kuat dan sekejap perlahan. Latihan dibenarkan oleh pihak penganjur mulai jam 1000am - 1400pm.

1145am: Nizam dan Amirah mulai turun menjalani latihan penyesuaian di air dan diikuti oleh pasangan Khairunnisa + Izla kira-kira jam 1230tgh. Keadaan masih lagi berhujan dan keadaan angin di kawasan latihan tidak menentu lull di bawah 12kts dan puff datang melebihi 15kts. Pihak penganjur menyediakan rescue boat di air dan penanda diletakkan di kawasan berhampiran dengan gelanggang tengah (Int 420 dan SL16).




Standby untuk acara pembukaan pada lewat petang nanti...laporan menyusul

Sekian Laporan Semasa
Update at 1405pm: 09.07.10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan