Selasa, 6 Julai 2010

ISAF Volvo Youth: Perjalanan Yang Panjang

Salam

Update on 08.07.10 jam lewat 4.00pm
Lewat petang 07.07.10: pasukan melakukan pemantau venue pertandingan (boat park); tak lama berada di sini sebelum kena keluar kerana venue belum boleh di lawati dan merupakan kawasan larangan. Balik bilik berehat did some computer work dan terlelap sampai ke pagi.....so semua miss..... Sepanyol vs Jerman....

1500pm 07.07.10: survey tempat makan setelah merehat minda dan mata... Jarak shopping kompleks tak jauh memudahkan pasukan. Keadaan atlet sehingga kini nampak baik dan bersemangat tiada tanda-tanda kelesuan melampau dan semuanya dalam keadaan sihat kecuali Amirah Izla dan Amirah batuk-batuk kecil (mungkin kurang minum air semasa 10jam dalam penerbangan)

1230tgh 07.07.10: akhirnya dapat juga bilik setelah menunggu dari jam 0830am. masalah salah maklumat dihantar kepada pihak organizer menyebabkan lewat mendapat penginapan; terpaksa menunggu bilik kosong.

0715am 07.07.10: keluar dari ruangan pemeriksaan imegresen setelah kira-kira 50 minit untuk melepasi pemeriksaan imegresen dan mendapatkan bagasi. Dapati tiada kenderaan dari pihak organizer menanti pasukan seperti yang dijanjikan di dalam NOR. Pengurus mula memainkan peranan mendapatkan maklumat dari organizer dan mendapati bahawa maklumat yang disampaikan kepada pihak organizer adalah salah dan mereka menjangkakan besok pasukan Malaysia akan sampai. Nasib baik jarak antara hotel penginapan dan lapangan terbang agak dekat dan tak sampai 15minit perjalan dengan bas serta pihak hotel menyediakan shuttle bas maka taklah terlampau lama menunggu... adalah kira-kira 1jam

0630am 07.07.10: Mendarat di lapangan terbang Antrabangsa Antartuk Turki setelah 10 jam penerbangan dari KLIA. Keadaan yang agak lengang semasa keluar dari flight tetapi agak ramai dikaunter imegeresen dan mengambil masa sedikit untuk melepasi imegresen.

0115am 07.07.10: penerbangan ke Turki terlewat kira-kira 45 minit dari jadual asal (1230am).

2150pm 06.07.10: Penerbangan dari Langkawi ke KLIA lewat dari jadual penerbangan 2130pm.

2000pm: check-in penerbangan di lapangan terbang antarabangsa Langkawi, tiada sebarang masalah

Petang 06.07.10: Masih merupakan hari yang sibuk. Pasukan yang akan bertanding di Putrajaya Open Regatta juga sibuk melakukan loading bot. Pasukan nak ke Turki melakukan persiapan akhir....last shopping dengan GM beli tongkat ali, Berahim rendang. Thank Hakimi for the sambal ikan bilis.....

Sorry Gambar takleh nak upload too slow dan terlampau lemah sambungan internet.

Sekian
1630pm 08.07.10 - nak ke boat park; semua atlet kat sana. Boat dah dapat tengah buat boat rig. Plan nak turun kuatlah pulak angin tengok kalau ada beberapa negara lain turun so kita pun turun.
Chow



Pagi: Hari yang agak sibuk.....
Persiapan terakhir untuk pergerakan ke Turki.........Athlete all ok cuma tunggu pengurus pasukan mendapatkan sedikit peralatan-peralatan senggaraan kecil akan diguna pakai.

Pagi ini juga taklimat Pengurus Besar (GM) berkaitan hal-hal pengurusan sepanjang masa ketiadaan beliau di Liscom. Berkaitan Persiapan ke Putrajaya, latihan negara luar di Liscom dan lain-lain.

Tengahari: Hari ini juga pembayaran pendaftaran untuk Kejohanan Laser Standard World perlu dibuat (tarikh tutup besok) dan baru tadi dimaklumkan duit telah dimasukkan ke akaun untuk tujuan pembayaran. Bergegas ke bank dan .... alamak tutupla plak (ATM machine). tunggu.....

update by 1345pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan